top of page

עולם המסחר האלקטרוני- דרך העיניים של ספק

עודכן: 27 בדצמ׳ 2021

מסחר אלקטרוני והשינויים שהוא מביא להרגלי הצריכה המקומיים, כמו גם העולמיים, דובר ונכתב רבות, בהקשרים שונים. לרוב, אור הזרקורים הינו על הזווית של הצרכן הסופי ואתרי הסחר אשר מפרסמים את המבצעים.

ואולם, גורם חשוב -החשוב ביותר למעשה- בשרשרת האספקה הזו, מצוי לרוב מאחורי הקלעים ואינו מסוקר באותה מידה- הלא הוא הספק, הגוף שעומד מאחורי המוצרים המפורסמים והמסופקים דרך מרבית מאתרי הסחר. מיהם האנשים שעומדים מאחורי המוצרים? ואיך המוצרים הגיעו להתפרסם באתרי הסחר?

מתבקש לחשוב, כי בזירה כה טכנולוגית ומתקדמת כמו אתרי סחר (בה "חלום הופך למציאות", בלחיצת כפתור) התהליכים מאחורי הקלעים הינם אוטומטיים, מהירים, וכמעט ללא מגע יד אדם. אחרי הכל, מדובר במסחר אלקטרוני...

בפועל, המציאות מעט פחות זוהרת. מפתיע לגלות עד כמה התקשרות ותהליכי העבודה מתבצעים עדיין בשיטות שנחשבו לשיא הקדמה אי שם בסוף שנות ה90- מיילים, טלפונים, והרבה הרבה קבצי אקסל. יתרה מכך: לכל אתר סחר ממשק משלו, כך שספקים רבים מוצאים עצמם משתמשים במספר ממשקים שונים ונכנסים, בכל יום, מספר פעמים, למספר מערכות שונות. כל זאת ועדיין לא הזכרנו את העובדה כי גם לספק עצמו מערכות בק אופיס משלו שצריכות תפעול כמו מערכת ניהול מלאי, ממשק הפצה ומשלוחים, WMS ועוד...

המצב הזה מביא, באופן טבעי, לחוסר סדר כללי: הספק לא בהכרח יודע בכל רגע נתון, כמה ואילו עסקאות שלו מפורסמות, באיזה סכומים והיכן;הטיפול בהזמנות מסורבל, סבוך וגורר טעויות רבות שגורמות להפסדים כספיים ובזבוז זמן יקר; ומעל הכל- לזמן אספקה איטי ושרות לקוי לצרכן הסופי.

אז מה עושים?

כדי לעשות סדר בבלגן, וכפועל יוצא מכך- למקסם את המכירות באונליין, להרוויח יותר ולמזער את ההתעסקות בנושא- ישנם 3 טיפים עיקריים עבור ספק שמוכר/ מעוניין למכור באתרי סחר, לפי הסדר:

1. לוודא כי קיים מסד נתונים אחיד וזמין לשליפה בעבור כל המוצרים הנמכרים באתרי סחר. ככל שיש יותר מידע אודות המוצרים, כך תתייעל הפעילות והדרך לפרסום עסקאות תתקצר- ניהול מקטים, מלאי, מחירים עדכניים וכמובן שמות המוצרים ומספר מילים אודותיהם.

2. שימוש בממשק אחיד המרכז את כל הנתונים שהוזכרו לעיל ומתממשק באוטומציה למערכות הבק אופיס של הספק- ניהול מלאי, מחסן, וחברות שילוח. ממשק זה יאפשר לספק אוטומציה גם בפעילות מסחרית- הקמת מוצרים, פרסום עסקאות, מצבעים ועדכונים חיים, וגם בפעילות התפעולית- טיפול בהזמנות ושיגורן לשביעות רצון הלקוח, מעקב ובקרה אודות העסקאות ועוד דוחות מגוונים הנוגעים למכירות.

3. בשלב האחרון, ולאחר שהושלמו שני השלבים הראשונים, יוכל הספק לנתח את התוצאות ולהחליט על מתווה להמשך פעילות האונליין. מדהים לראות פעם אחר פעם ספקים (רבים, וגם טובים ומנוסים) שמגלים דברים אודות הפעילות המסחרית שלהם באונליין, שמפתיעים אפילו אותם...

לסיכום: ניהול פעילות מסחר במגוון אתרי סחר צריך להיות פשוט וקל הרבה יותר, וזה בדיוק הפתרון שמציעה מערכת אדמוניס.



156 צפיות0 תגובות
bottom of page